Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.01.2008 14:20 - Какви вълшебни игри от 1001 нощ пълни с пари и мерзост
Автор: drlubenova Категория: Други   
Прочетен: 1675 Коментари: 0 Гласове:
0



Крими

НАЧАЛО » Крими

 

МВР - слушалка на мафията

07.01.2008 10:10   image13


image

image
Снимка: БГНЕС

„Наркомафията има своя агентура, включително от бивши и настоящи служители на МВР“, каза по Нова телевизия отстраненият зам.-директор на полицията в Разград Тодор Димов.

Той заяви, че е бил предупреждаван от ген. Валентин Петров да не работи по случая „Куйович”, за да не бъде наказан.

Според Димов „по случая Куйович по-интересното е не хероинът, който минава през България, а производството на амфетамин в страната”, защото става въпрос за изключително много пари.

„Бяхме на път да стигнем до нещо много по-сериозно, ако не бе прекъсната работата. Би следвало Военна прокуратура да се занимава не с мен, а с това защо изтича информация от по-горните етажи на МВР”, каза отстраненият зам.-директор на ОДП - Разград.

Dnes.bg припомня, че Димов беше отстранен от длъжност заради превишаване на правомощията си.

Според министъра на вътрешните работи Румен Петков вече бившият главен секретар на МВР Илия Илиев е подведен от Димов да резолира издаването на документ за самоличност на сръбския наркотрафикант Будимир Куйович.

 

 

Каква е истината за случая “Куйович”?

image

07 януари 2008 | 09:35 | Нова телевизия, "Коритаров LIVE"

image

Тодор Димов, отстранен от поста зам.- директор на ОДП-Разград

Водещ: Каква истината за случая с Будимир Куйович? По тази тема продължаваме разговора започнат от миналата седмица, този път с отстранения вече зам.-директор на Областна дирекция полиция в Разград Тодор Димов. Добро утро и добре дошли, г-н Димов.
Тодор Димов: Добро утро, на вас и на зрителите.
Водещ: В петък ви бе връчена заповед за отстраняване от длъжност и бе оповестено, че започва дисциплинарно производство срещу вас. В събота, в едно кратко интервю пред вестник “Труд”, главният прокурор Борис Велчев анонсира, че е възможно срещу вас да бъде повдигнато обвинение за разгласяване на оперативна информация. Не поемате ли твърде много рискове?
Тодор Димов: Да, аз защитавам себе си, професията, достойнството и офицерската си чест, честта на семейството си. Провокиран съм да давам изявления, във връзка с интервюто на министъра на вътрешните работи, при което той по телевизията...
Водещ: Пресконференцията.
Тодор Димов: ...да, на пресконференцията посочи мен и моите колеги, посочи ме с трите ми имена, за какво съм отстранен и срещу кого съм работил, което застрашава мен и семейството ми, застрашава колегите ми, застрашава източниците, които работят за нас. Притеснен съм за живота си и не само моя живот, а и на източниците си, и на колегите си.
Водещ: Имате предвид пресконференцията на министър Петков и на главния секретар Валентин Петров?
Тодор Димов: И на бившия главен секретар Илия Илиев.
Водещ: Да, но с какво това, което е казано от тях застрашава вас, застрашава разкриване на източниците ви, какво всъщност казаха те чак толкова, че да се почувствате застрашен?
Тодор Димов: От няколко месеца започна по медиите разсекретяване на оперативна разработка на МВР, каквато и да е било тя. Впоследствие започна да се разсекретява от бившия главен секретар Илия Илиев, и впоследствие от министъра на вътрешните работи, който посочи мен и колегите ми с имената, с длъжностите ни. Посочи ни като хора, които са работили по организира престъпна група визирайки Куйович. С отстраняването си от длъжност, аз просто съм поставен в много неизгодна ситуация.
Водещ: Чувствате се мишена?
Тодор Димов: Абсолютно, да.
Водещ: Агентурата ви застрашена ли е?
Тодор Димов: Агентурата е най-много застрашена.
Водещ: Документът, който е бил размахван, който е класифицирана информация и е показван на журналисти от много висока институция в МВР, в него вие сте написал, че информацията за това, че от Турция към България се очаква да премине определено количество хероин, а от България към Турция определено количество амфетамини, е построена върху данни на секретен сътрудник на ОДП в Разград. Каква е съдбата на този човек след скандала?
Тодор Димов: Значи, аз няма да коментирам това, което съм написал като рапорт до главния секретар, защото е чувствителна информация. Но по случая “Куйович” по интересното не е хероинът, който преминава през страната ни за Европа, а производството на амфитамин в страната и трафикът му към Турция и Сирия.
Водещ: Защо е по-интересно?
Тодор Димов: Защото, става въпрос за много пари, за страшно много пари.
Водещ: Има ли политическо чадър над това производство?
Тодор Димов: Аз няма как да знам със сигурност точно какъв е чадърът, но бях притеснен от факта, че се прояви изключителен интерес по тази разработка, всъщност по провеждането на оперативна комбинация.
Водещ: Кой прояви интерес?
Тодор Димов: Валентин Петров, тогавашният директор на полицията. Още като започвахме да работим по Куйович, колеги от ГДБОП ме предупредиха да не се занимавам с Куйович, защото ще бъда изпържен, на жаргон, защото те, работейки по него, са били наказани, пратила им е била инспекторска проверка и съвета им беше въобще да не се занимавам.
Водещ: От кого са били наказани?
Тодор Димов: От Валентин Петров.
Водещ: Може ли да се прави връзка между Валентин Петров, интереса му към разработката на Куйович и амфетамините?
Тодор Димов: Такава връзка аз не смея да направя в ефир, защото има наистина много неща, които не бива да се споменават по медиите.
Водещ: Но има ли данни за такива неща, които бихте могъл да споменете другаде пред, да речем, специализирана комисия?
Тодор Димов: Да, пред специализирана комисия бих споделил данни, но наистина тя трябва да бъде независима, а не, както сега със заповед на министъра да се правят 5-6 проверки, едно и също да си говорим, да ме разпитват. Много хора да се запознават с оперативна информация, с данните на източниците ни.
Водещ: Сега, вие казвате, че сте бил предупреждаван да не работите по Куйович, защото имало хора наказани от Валентин Петров, защото са работили по него. Въпреки това, вие целенасочено или случайно работехте по Куйович, той в рамките на дългосрочна разработка или случайно ви попадна в полезрението?
Тодор Димов: Значи, аз не съм допускал, въпреки предупреждението, че може да има такива съмнения, не съм изпитвал никакви съмнения в ръководството на МВР, било то във Валентин Петров, Илия Илиев и в министъра. То няма случайни разработки, всичко е целенасочена работа и тя не е на една дирекция, не може да бъде на една дирекция, на един човек винаги се работи от екип. Сформира се добър екип, както в главните дирекции, в областните дирекции.
Водещ: В кой момент се разклати убедеността ви в ръководството?
Тодор Димов: В момента, в който през почивен ден Валентин Петров дойде да вземе документите.
Водещ: За разработката, за оперативната комбинация?
Тодор Димов: Специално за тази, да, комбинация.
Водещ: Той лично ли дойде?
Тодор Димов: Абсолютно лично.
Водещ: През почивен ден?
Тодор Димов: През почивен ден, да. И след това, много се притесних от факта, че на базата на една оперативна комбинация се изгради друга, лична комбинация за някакви собствени цели.
Водещ: Не знам дали има смисъл да каним Валентин Петров за N-ти пореден път. Колкото пъти го каним любезният пресцентър на МВР, към който трябва да се обръщаме по регламент, ни съобщава, че главният секретар е възпрепятстван да участва, въпреки това го каним отново. И така, идва Валентин Петров, това не е обичайна практика?
Тодор Димов: Разбира се, че не е обичайна практика. Можеше да бъде изискано по съответния ред или да се изпрати служител, който да провери от Главната дирекция или от Генералната дирекция.
Водещ: Как си обяснявате този интерес на Валентин Петров?
Тодор Димов: Според мен не е случайно. Пак ви казвам, аз това бих го споделил пред специална комисия. Това е много чувствителна информация, касаеща сигурността на страната.
Водещ: Добре, вие сте подвел грозно Илия Илиев, както твърди той и то вие лично?
Тодор Димов: Грозно, по-скоро мога да кажа, че аз съм грозен, ама аз да подведа грозно главния секретар няма как да стане.
Водещ: Какво всъщност стана с този паспорт на Куйович? Както е известно, по закон, чужда самоличност се издава или на защитен свидетел, или на агент под прикритие. Кое от двете е бил Куйович?
Тодор Димов: Нито едно от двете.
Водещ: Е каква е ситуацията тогава?
Тодор Димов: С това целта е, че сме прихванали опит на лица от престъпния контингент да си изготвят фалшиви документи за самоличност и точно в тази връзка е докладвано на тогавашния главен секретар с цел да се продължи оперативната игра.
Водещ: Т.е., вие прихващате сигнал и главният секретар в този момент ви попада в полезрението, в смисъл гостува в Разград и вие го уведомявате за две възможности?
Тодор Димов: Да.
Водещ: Едната е играта да продължи, а другата каква е?
Тодор Димов: Другата да бъдат задържани лицата, които участват в...
Водещ: Какво щеше да стане, ако биха били задържани лицата?
Тодор Димов: Какво щеше да стане, щяха да са на свобода след два дена.
Водещ: Куйович къде беше по това време?
Тодор Димов: Това да него казваме къде е бил.
Водещ: Защо да не го ли казваме?
Тодор Димов: Не, това също е чувствителна информация.
Водещ: Засяга опасност от разкриване на източник?
Тодор Димов: Точно така.
Водещ: Добре, ами сега, аз журналист ли съм или оперативен работник, информацията ви ли да пазя или да тегля? Добре, щом ще засягаме, ще застрашим човек, няма да го съобщаваме това. И така Илия Илиев давате му какво, как се развива разговорът ви?
Тодор Димов: Докладвал съм оперативната обстановка в региона и информацията, касаеща въпросния случай.
Водещ: Той за първи път ли чуваше за въпросния случай?
Тодор Димов: В смисъл?
Водещ: В смисъл от вас ли разбра за първи път за тази разработка за Куйович, точно къде се намира в момента и какви са конкретните обстоятелства.
Тодор Димов: Ми предполагам, че от мен е разбрал.
Водещ: И какво ви каза?
Тодор Димов: Каза да изготвя рапорт.
Водещ: Рапорт?
Тодор Димов: С който да ми разреши, за да нямам проблеми аз и колегите ми от паспортна служба.
Водещ: Т.е. доколкото разбирам документите са били подготвени за внасяне, фалшиви документи в "Паспортна служба", която обаче е можела да прости това, че са фалшиви?
Тодор Димов: Разбира се.
Водещ: Защо не избрахте вариант, който преди години Първо управление, Първо главно управление прилагаше към Второ главно управление и обратно – не се информираха за операции, за да не си разкриват източниците, така че примерно ако “Паспортната служба” би издала паспорта, вие да си продължите работата без да се вдига шум?
Тодор Димов: Това е недопустимо, тъй като с бездействието си пак щяхме да извършим нарушение.
Водещ: Пак щеше да се извърши нарушение с бездействието. Илия Илиев каза ли ви, че ще уведоми министъра? По принцип в такива ситуации уведомява ли се министъра?
Тодор Димов: Да.
Водещ: Обеща ви това?
Тодор Димов: Разпореди ми да докладвам на съответните ръководители в една от главните дирекции, а той каза, че ще запознае министърът на вътрешните роботи.
Водещ: И след това защо не го е запознал?
Тодор Димов: Това е негов проблем, жалко, че не го е запознал.
Водещ: Каква е историята около четирите тона хероин, защото възникна спор, твърди се, че… Защото във вашия рапорт не пише четири тона?
Тодор Димов: Количеството наркотици, което не е толкова важно, то е отразено в друг вид секретни документи, които няма как да ги казвам или да ги споменавам даже, но тази цифра също не трябваше да се цитира от главния секретар, защото това също е класифицирана информация и насочва към конкретни източници.
Водещ: Очевидно става дума за насочване към секретния сътрудник, които е описан в рапорта ви и който рапорт…
Тодор Димов: Секретен сътрудник или няколко сътрудника, да.
Водещ: Ами, да. Но вярно ли е, че бързината, с която Илиев е одобрил тази оперативна комбинация е била продиктувана поради това, че се е очаквало в близките два – три дни да премине количеството хероин?
Тодор Димов: Не, това няма как да се случи. Всички, запознати с наркотрафика, знаят, че това са абсурдни неща.
Водещ: Т.е. че няма такова нещо, не се е очаквало в близко време да …
Тодор Димов: Това е по принцип развитие за около няколко месеца, да не казвам за година напред, хероин срещу амфетамин. Това, че са големи количествата… Не, вижте сега, това, че главният секретар разреши, трябва да кажа, че всички работещи бяха възхитени, че се прави нещо наистина стойностно. В последствие вече грозно подведен… Безсмислени неща…
Водещ: Това, интриги ли са в МВР това?
Тодор Димов: Сто процента.
Водещ: Интригата ли е в основата на този скандал или опит да бъдат защитени други интереси?
Тодор Димов: Аз, според мен, това са предположения, че основно има икономически интереси и борба за власт, да.
Водещ: Вътре в МВР, икономически интереси?
Тодор Димов: Естествено.
Водещ: Може ли да ги опишете?
Тодор Димов: Не, това е евентуално пред комисия бих го казал.
Водещ: Аз започнах да ви питам нещо, което е важно, сигурността на този секретен сътрудник застрашена ли е, има ли наркомафията своя контраразузнавателна служба, да я наречем така, с която да разкрива агентура на полицията?
Тодор Димов: Ами да, има.
Водещ: Добри ли са?
Тодор Димов: Има много опитни хора, работещи за организираната престъпност, бивши служители…
Водещ: На МВР, настоящи служители?
Тодор Димов: Абсолютно.
Водещ: Които логистична подкрепа им оказват, както и в този случай имаше логистична подкрепа в МВР, но това ще го кажа в комисия.
Тодор Димов: И то по конкретни ситуации.
Водещ: Абсолютно да.
Тодор Димов: Много ключови.
Водещ: Колко човека са виждали личното дело на секретния служител?
Тодор Димов: Да ви кажа честно вече съм изгубил бройката, но са доста.
Водещ: Това е доста рисковано?
Тодор Димов: Абсолютно, и безсмислено. Това трябваше да бъде една секретна проверка, да се запознаят хора, които имат опит с агентура, с разработки.
Водещ: Сега обаче ви да питам нещо друго, понеже се появи внушение – тезата за грозно подвеждане е комбинирана с тезата за намеса на Бранимир Драшкович, друг наркобос, който бил изработил цялата постановка по подвеждащата контракомбинация. Всичко това компрометира не само вас, но и поставя сериозно съмнение и въпрос над секретния сътрудник, не е ли всъщност той подхвърлен от наркомафията да се внедри при вас, за да ви дезинформира?
Тодор Димов: Не.
Водещ: Сигурен сте в това?
Тодор Димов: Абсолютно съм убеден. Но тъй или иначе от края на месец септември на нас ни забраниха да работим по случая.
Водещ: След скандала. А тезата за амфетамините, защо смятате, че това направление тежи повече като зона, от която могат да излязат доста неща, имате ли конкретна информация?
Тодор Димов: Защото това е производство, което е в страната ни и генерира много крупни печалби, докато от трафика на хероин по-скоро печелят трафикантите.
Водещ: Бяхте ли на път да достигнете до нещо по-сериозно в сферата на производството на амфетамини, ако не беше прекъсната операцията, нещо конкретно?
Тодор Димов: Разбира се, да.
Водещ: А в този рапорт, който сте написал, пише, че за всичко това са били уведомени турските служби.
Тодор Димов: Това да не го коментираме.
Водещ: Защо, според вас, висши нива в МВР показват такива документи, те класифицирана информация ли са?
Тодор Димов: Да, аз съм класифицирал документа.
Водещ: Сериозна класифицирана. И защо го показват?
Тодор Димов: Би следвало Военна прокуратура не да се занимава с мен, а да провери защо става така, защо изтича информация от МВР.
Водещ: Всъщност изтичането излиза от по-горните етажи на практика, започна от там.
Тодор Димов: Абсолютно, да.
Водещ: Тази тема ще я продължим във всеки случай, ще намерим начин. Благодарим на Тодор Димов за неговото участие.

image

 

 

 

 



Тагове:   нощ,   какви,   МЕРЗОСТ,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: drlubenova
Категория: Други
Прочетен: 2057862
Постинги: 4567
Коментари: 237
Гласове: 2783
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930